1. Чи обов'язковою є перевірка лічильників води і навіщо вона потрібна?
Перевірка індивідуальних приладів обліку або лічильників води (водомірів) - обов'язкова процедура. Це закріплено у статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Якщо не провести повірку вчасно, ви не зможете оплачувати гарячу та холодну воду за показаннями приладів обліку, оплата буде здійснюватися відповідно до норм споживання, що у свою чергу набагато дорожче.
2. Коли її потрібно проводити?
Інтервал між повірками, або міжповірочний інтервал, затверджений наказом № 1747 від 13.10.2016 р. Встановлений міжповірочний інтервал для лічильників води не рідше ніж 1 раз на 4 роки.
Терміни перевірки також можна дізнатися: у вашому єдиному платіжному документі чи іншій квитанції на оплату житлово-комунальних послуг від Тепловодоканалу.
Важливо: Перевірку лічильників води потрібно провести до настання дати зазначеної як термін перевірки. Перед повіркою потрібно написати заяву на розпломбування лічильників води, яка надає послуги, для контролю останніх показань.
За власною ініціативою ви можете проводити періодичну перевірку лічильників води частіше за встановлений міжповірочний інтервал. А якщо порушено контрольні пломби або знаки перевірки — позачергова перевірка лічильника обов'язкова.
3. Хто має проводити перевірку лічильників?
Повірку лічильників повинна проводити спеціалізована організація, яка має акредитацію, або керуюча компанія, якщо таке прописано в договорі, а також організації, які мають договір з метрологічною службою. Ви маєте право вибирати самостійно де вам зручніше повірити.
Вибираючи організацію для перевірки самостійно, враховуйте:
як довго компанія працює над ринком;
які відгуки залишають ті, хто користувався послугами компанії;
вартість послуг.
4. Як відбувається повірка лічильників води?
За яких умов буде проведено перевірку, залежить від оснащеності фірми, з якою споживач укладе договір на перевірку: чи є у неї переносні прилади щодо повірки чи ні. Повірка може проводитись:
без зняття приладу – якщо компанія, з якою ви уклали договір, є переносні прилади щодо перевірки на місці експлуатації.
зі зняттям приладу – якщо компанія, з якою ви уклали договір, є стаціонарна установка для перевірки.
Якщо під час перевірки виявляється, що старий лічильник вийшов з ладу, його необхідно здати в ремонт, і заново провести перевірку.
5. Скільки коштує перевірка?
Роботи із заміни, обслуговування та повірки приладів обліку виконуються на підставі договору, який ви як споживач (власник або наймач приміщення) укладаєте з організацією.
Вартість перевірки визначається за згодою сторін у договорі, ніяких спеціально встановлених тарифів не існує.
6. Що буде після перевірки?
За результатами повірки організація, яка її проводила, повинна:
оформити свідоцтво про повірку та (або) нанести знак повірки у паспорт приладу.
опломбувати прилад.
Дані про перевірку потрібно передати до керуючої організації, яка заносить дані до реєстру повірених приладів обліку.
Це потрібно для того, щоб відомості про дату чергової повірки та показання вашого приладу були враховані, а також для відновлення розрахунку за показаннями лічильників, якщо він був припинений.
7. Як передати показання лічильників води?
Якщо ви отримуєте єдиний платіжний документ, можете подати показання лічильників:
по телефону єдиної сервісної служби прийому показань індивідуальних приладів обліку:
особисто у центрі держпослуг.
Не забудьте зняти та подати показання лічильників води за період споживання до 20 числа поточного місяця.